Програма правової допомоги
ЩО РОБИТИ У ВИПАДКУ, КОЛИ ВНАСЛІДОК ПЕРЕНАПРУГИ ЗГОРІЛА ПОБУТОВА ТЕХНІКА ?
Час від часу у засобах масової інформації з’являються повідомлення про те, що від перепаду напруги в мережі у споживачів електроенергії згоріла електротехніка. Що робити у випадку такої надзвичайної пригоди у вашій квартирі? Потрібно правильно зафіксувати порушення, щоб можна було потім довести провину винуватців у суді та відшкодувати збитки.
У першу чергу потрібно зателефонувати диспетчеру електромереж та зафіксувати звернення з приводу пригоди. Те ж саме варто зробити, зателефонувавши диспетчеру компанії-управителя/ підприємства, яке надає комунальні послуги. Робити це потрібно одночасно, щоб згодом можна було визначити винуватця. Телефонуючи і передаючи сигнал, зафіксуйте час та прізвище людини, яка прийняла ваше усне звернення, номер вашої заявки.
Винний у пригоді є:
- якщо порушення на внутрішньобудинковій ділянці електромережі – компанія-управитель, надавач комунальних послуг;
- якщо порушення відбулись поза межами внутрішньобудинкової мережі — постачальник електроенергії.
Але це ще потрібно довести.
Збір доказової бази
- Не чекаючи приходу комунальників та електриків, зробіть фото, відео, які можуть підтвердити пошкодження мережі, техніки.
- Оскільки з’ясувати причину і місце порушення самостійно споживач не може, варто направити звернення в обидві установи з підписами двох сусідів, оформивши їх у 2-х примірниках і надавши їх під відмітку про отримання. На вашому примірнику мають проставити номер вхідного документа, дату та підпис. Якщо відмітку відмовляються проставити, направте звернення з проханням з’ясувати причини перепаду напруги рекомендованим листом.
- Зберігайте корінець про отримання листа адресатом.
- Під час обстеження приміщення працівниками комунальних установ має бути складено акт про порушення, при заповненні якого варто наполягати на зазначенні в якості причини — техніка згоріла внаслідок перенапруги. Якщо представник підприємства відмовляється в акті зазначати це, можна написати: «Від підпису відмовився», але акт мають підписати не менше двох осіб (сусідів) із зазначенням:
- адреса,
- ПІБ,
- підпису,
- паспортних даних.
- Один примірник акта потрібно залишити заявникові та зберігати.
- Напишіть звернення до інспекції з енергонагляду у вашому регіоні щодо комісійного обстеження.
- Зверніться до підприємства з ремонту техніки, попросіть акт обстеження із зазначенням причини пошкодження, можливість та вартість ремонту, зберігайте чек, квитанцію про послуги сервісного центру з ремонту техніки.
- Якщо у вас від того, що сталось, підвищився тиск, зверніться до лікаря та зафіксуйте цей факт, а чеки та квитанції з аптеки також зберігайте.
- Висновок електротехнічної експертизи (може коштувати дорого). Є декілька варіантів: подавати в суд з висновком експертизи, подавати без нього, наполягаючи в суді, щоб експертиза була проведена за запитом суду.
- Договір на постачання електроенергії.
- Зібравши докази, пишіть обґрунтований лист-претензію, виклавши суть, причини та вимоги. На листі зазначте «додатки» та перерахуйте назви документів та кількість їх аркушів (акт-претензія, чеки, відповіді, висновки).
- Претензію направляйте або рекомендованим листом з описом вкладення, або надавайте особисто в канцелярію установи, запитавши проставити відмітку про отримання (номер вхід. документа, дату, підпис про отримання). Згідно із Законом України «Про звернення громадян» ваше звернення має бути розглянуто впродовж 30-45 днів.
- Якщо відповіді не надійшло:
— телефонуйте в організацію та питайте, де відповідь;
— звертайтесь до юристів для підготовки позовної заяви для подальшого звернення до суду;
— зверніться до Уповноваженого з прав людини зі зверненням щодо порушення ваших прав на звернення, зазначивши обставини справи та назву підприємства.
Порушують ваші права? Ви потребуєте допомоги в судах, і не маєте грошей на адвоката - звертайтеся до відділу «Краснокутське бюро правової допомоги» Богодухівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, яке працює з понеділка по п'ятницю з 08-00 до 17-00, за адресою:смт. Краснокутськ, вул. Миру, 138. ІІ поверх, тел. (05756) 3-26-50.
Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги 0-800-213-103 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів).